28 Mayıs 2009 Perşembe

M.EĞİTİM BAKANI MÜFREDATTA KÜRTLERİ TANIYACAK MI?



Dr. İsmet Turanlı, Antalya
dr_ismetturanli@mynet.com


Son çıkan ANILAR (Serindi benim mavilerim) kitabımda okullardaki ANT hakkında bir pasaj var.

Pek izah edemediğim bir fenomen,hiç kimsenin etkisi olmadığı halde,okulda sabahları ‚’Türküm,doğruyum’la başlayan Andımız’ı ve İstiklal Marşı’nı hiç söylemememdir.Bizim zamanımız da bu,elbette bütün diktatörlüklerde olduğu gibi,milli bütünlüğü sağlamak için uygulanmaktaydı.Ama ben uymuyordum.

19 Mayıs ve 23 Nisan gibi milli bayramlarda okulların stadyumlara traşınmasını da anlamıyorum.Bilinçlenmenin fiziki yollarla değil de beyinle mümkün olacağını anlayan siyasilerimiz olacaktır.

Almanların milli bayramları yok,İngilizlerin de.Çünkü memeleketleri tarihte hiç istila görmemiş.Yunanlılar Türklerden kurtulduklarıgünü,Fransızlar Almanlardan kurtuldukları 27 Temmuz’u,Amerikalılar İngilizlerden kurtuldukları günü,tahmin ediyorum Balkan milletleri Osmanlı’dan ve sonra da Ruslardan kurtuldukları günü milli bayram olarak kutlamaktalar.

Bu milli bayramları askeri törenlerle kutlamak yerine barışı perçinleyen,insanları barışa yönlendirecek sanat ve kültür şenlikleri yapılsa daha iyi olur diye düşünüyorum.Belki de bütün Avrupa birleştikten sonra bu bayramların manası kalmayacak;ben öyle ümit ediyorum.

Hayret ettiğim ,henüz yedi yaşında iken,o küçük beynimle ,bu diktatörlükler kalıntısını kabullenememdir.İçeriğinin de pek farkında değildim.Elbette kendini Türk hissetmeyenler ‚’Varlığım Türk varlığına armağan olsun’’ demekte sıkıntı duyacaklardır.Gene İstiklal marşında ki ‚’Hakkıdır hakka tapan.v.s.sözlerini Laizistler hazmedemezler.Geçen sene Genel Kurmay başkanının yeniden dile getirdiği ‚’ Damarlarınız da’ki asil kanda ‚’deyimin de yeni bir Eritrosit mevcudiyetinden bahsedilmiş olacağını düşündüm(!).

CHP nin altıok’tan kurtulamamasınında Milliyetcilik anlayışına bağlılığından olsa gerek.

‚’ Ne mutlu Türküm diyene ‚’böbürlenmesinden daha mühimi yeni M.Eğitim bakanının müfredata ,tarih,edebiyat,müzik kitaplarına KÜRT kelimesini sokması,KÜRT kültürünü tanımasıdır.Şimdiye kadar hiç bir gurup ,açılım hakkın da ki tekliflerinde bu noktayı dile getirmemişlerdir.Ben bu yeniden yapılanmada MÜFREDAT’taki değişimi çok önemsiyorum.Bakan’ın kulağına bu arzumu duyurabilirsem ,ve o da harekete geçerse çok mutlu olacağım.

Londra da çalışırken İngizlerin okullarda okutulan tarih kitaplarını kontrol ettim.Acaba Türklerden hiç bahis varmı diye.Bir cümle ile Fatih Mehmet’ten,bir cümle ile de Atatürk’ten bahsediliyordu.Halbu ki Behçet Kemal’in şiirinden ‚’Türk olmasa idi tarih yazılmazdı’yı’’ öğrenmiştik.

6-7 Eylül’ü unutanlar,Varlık vergisini küçümseyenler,TEHCİR’in acılarına vurdumduymaz olanlar FAŞİST olduklarını itiraf etmiş olmuyorlar mı?Öcalan’a MHP nin başı Türkeş Ermeni dölü dememişmi idi?CHP li bir faşist beyinli kadın vekil Cumhurbaşkanı GÜL içinde Ermeni asıllı dememiş mi idi.HRANT’ı katleden,Malatya da insanları boğazlayan,Trabzon da ki Papazı öldüren faşist düşünceliler değilmiydi.17 500 katili meçhullar kimin eseridir.20 milyon Kürtleri 80 sene ne azınlık,nede asli vatandaş sayanlar,varlıklarını inkar edenler faşist değilde nedir.TC kurulduğunda 3.5 milyon gayri müslümler,azınlık sayılan vatandaşlar keyfi sebeplarlami Türkiye’yi terkettiler.Bugün sayıları 80 bini geçmiyor.Bu durum hadiseyi ifadeye kafi gelmiyor mu?

Almanların bir lafı vardır.’’Will aber,kann nicht’’.Yani istiyor fakat yapamıyor.Bahçeli’den,Baykal’dan,derin devletten mi korkuyor?

Bana kalırsa MHP’yi anayasa mahkemesi IRKÇILIĞIN,ŞOVENİZMİN,BÖLÜCÜLÜĞÜN odaklandığı bir parti olarak kapatılmasını istemesi lazım.CHP ‚yi de milleti kutuplaşmağa ,halkı nefrete zorlamaktan yargılamalıdır anayasa mahkemesi.Bunlar Türkiye için MUZIR insanlardır.

Bir arkadaşım vardı Malatya da lise yıllarında ,sonra tıp fakültesinde.İhtisas yapmak için Almanya’ya gelmek istedi.Ona cerrahi kliniğinde bir yer temin ettim.İhtisastan sonra muayehane açtı ve duydum ki Almanya daki Ermeni cemaatı başkanı olmuş.O tarihe kadar ermeni asıllı olduğunu bizlerden gizlemişti.Muhakkak ki korkmuştu Türkiye de iken ermeni olduğunu söylemeyi.Bundan başka bir çok ermeni dostum oldu.Hepsinin ailesinin geçmişinde acı göç hikayeleri vardı.Ben yahudi asıllı bir ilim adamına Türk vatandaşlığı temin ettim.Hemen Türkiye ye döndü ve aşırı Türk milliyetçisi oldu.Ben onun Türk pasaportunu almasını sembolik saymış ve dışarda yaşayan,Türkiye orijinli gayri müslümlerin ve darbeler sonu dışarıya kaçanların ,vatandaşlıktan çıkarılanların memlekete dönmeleri için yeniden vatandaşlığa alınmaları,umumi af çıkarılmasını dilerim.Atina da İstanbul semtini ,İsrailde keza İstanbullular derneğini kuranların Türkiye’ye kazanılmasını arzu ederim.Başbakan haklı olarak geçmişimizle yüzleşmeyi dile getirmiştir.Şikayetci olan şovenistleri vatandaşlıktan çıkarmak gerekir.Çünkü onlar fesat kaynağı,FAŞİST kafalı insanlardır.Ermeniler de rumlar gibi,Bulgarlar gibi,Araplar gibi istiklal,özgürlük mücadelesi vermişlerdir.Medeni memleketlerde bu problemler sulh içinde kansız halledilmiştir.Türkler asker doğdukları,savaşı sevdikleri için yaşamını kaybeden mehmetçikleride feda ederek,onların analarının,eşlerinin,beşikteki bebeklerinin göz yaşlarına bakmadan Kürtlere hak ettikleri insani haklarını tanımamakta direnmektedirler.Mardin cinayetinin müsebbibide devletimizdir.Zira onları eğitmeyip cahil bırakan,Kürdü Kürde öldürtmek için korucu yapan,sonrada eline kalaşnikof veren devletimizdir.45 Kürt daha eksilmiştir bazılarına göre.Ellerine kına yaksınlar.

Bir ara Almanya ve Polonya kültür bakanlıklarından bir komisyon müfredatlarını karşılaştırdılar ve iki milleti düşmanlaştırıcı ifadeleri kitaplarından kaldırmağı kararlaştırdılar.

Biz de Yunanistanla ayni şeyi yapsak diye düşünüyorum.Hatırlıyorum da ilk okul da öğrendiğimiz en mühim mevzu Kurtuluş savaşı idi.Bizim ve Yunanlıların kaç askeri,kaç topu-tüfeği,kaç uçağı,kaç makineli tüfekleri olduğunu ezberlemiştik.Yunan askerlerini süngüleyip,İzmir de denize döktüğümüzü ,onuncu yıl marşını dua eder gibi bilmemiz öğretilmişti.

Gerçi hala onuncu yıl marşını söyleyenler,İNTERNET çağında efendimiz köylünün çocuklarını köye hapseden Köy enstütülerinin yokluğuna ağlayanlar ,seksen sene evvel söylenmiş şovenist sloganları temcit pilavı gibi tekrar edenler benim nazarımda mürteci sayılırlar.

Atatürk’ün muassır medeniyet tabiri ile batıyı anımsamadığını,her hal de Merih’te bir yerde zannedenler, Türkiye’nin ileriye dönük düşünenlerini ne zaman yetiştirecekler.Başka dogmalarımızla da meşgul insanlar var.1400 sene evveline ait Hadislerle yaşamımızı düzenlemek isteyenlerin sayısıda artmakta.Gençliğin değer yargıları tarumar.Para,marka giyecekleri,araba,futbol en geçerli konuşma mevzuları olmuş.Umumi kültüre rağbet kaybolmuş.İktisadi kriz ahlaki revizyonu kamçılayabilir ümidindeyim.Aksi takdirde buzullar erirken ikinci bir NUH GEMİSİ’nin kurtarıcılığını beklememiz gerekir.

--------------------------

ANILAR kitabımı edinmek isteyenler e-maıl adresime yazmalıdır.

dr_ismetturanli@mynet.com

Hiç yorum yok: