1 Ağustos 2009 Cumartesi

COSTA RICA’nın Mutlu İnsanları



“Kürtler neden bir Costa Rica olamıyor?. Neden bir Andore olamıyor?. Onların özgürlükleri Kürtlere çok görülüyor?. Bu benim nahif kalbimi sızlatıyor...”

Dr. İsmet Turanlı
dr_ismetturanli@mynet.com


Costa Rica’lılarda yılmışlar terörizmden, insan katlinden ve nihayet akıllanmışlar. Demişler ki gelin bu orduyu lağvedelim ve oraya ayırdığımız paramızı eğitime ve sağlığa harcayalım. Şimdi dünya çapında yapılan mutluluk anketi sonunda Costa Rica’lıların dünyanın en mutlu halkı olduğu ortaya çıkmış. Uçup gitmek istiyorum oralara, silahların unutulduğu memlekete. Fakat gözüm kesmiyor. Orası çok uzak kalıyor buralara. Sigara dumanının olmadığı yerlerde , temiz hava nasıl teneffüs ediliyorsa, ordusuz, silahsız memleketlerde de insanlar kendilerini daha güvencede hissederler elbette. Ordu göz bebeğimiz diyemiyorum. Kör olasım geliyor. OBAMA Ruslarla anlaşmış silahları kısıtlamaya. Keşki bütün silah fabrikalarını yasaklasalar. İnsanların öldürmek hırsı körleşse. Batı Avrupa da zorunlu askerlik hizmeti yok artık. Geçen hafta Brüksel de Grand Platz’da kahve içerken yanımdaki masada bir Hollandalı çift vardı. Onlara bir soru tevcih ettim. Sizde zorunlu askerlik hizmeti varmı? Yok artık , dediler. Genç adamın yüzü güldü.

ANDORE:

Brüksel’de Sablone meydanında Pazar günleri antika pazarı vardır. Oradaki bir kahvede otururken gördüm ki arkamdaki binada Andore’nin elçilik binası var. Bayrağını görünce 65 000 bin nufuslu bir milletin devleti olmasına imrendim. 40 milyon nufuslu Kürtlere özgürlük neden çok görülür. Günah değil mi bu millete?. Kürtleri neden sevmezler ki? Ne Türkiye, ne Suriye, ne Irak, ne İran devletleri istiyor Kürtlerin özgürlüğünü. Gerçi Kürtler kardeşlerimizdir diyorlar ama yaşadığın topraklar bizim diyorlar. Onlar için toprak mühim insanlar değil. Bir çakıl taşı dahi vermemek için yüzbinlerce Kürt genci, on binlerce Mehmetçik feda edilebiliyor.

İçim sızlıyor o gençlerin tabutlarını gördükçe. Ne hunhardır bu siyasiler diyorum. Askerlere bir diyeceğim yok .Çünkü onlar her türlü öldürme tekniğinin eğitimini görüyorlar. Askerlerin ruhları müzikle,şiirle,san’tla beslenmezki! Empati duyabilsinler.

Onlar Beethoven’in dokuzuncu senfonisini dinlemezlerki.Demirel o senfoniyi dinleyince ‘’Çağ atladık ‘’ dedi.(!).

Kürtler neden bir Costa Rica olamıyor?. Neden bir Andore olamıyor?. Onların özgürlükleri Kürtlere çok görülüyor?. Bu benim nahif kalbimi sızlatıyor. İnsan kalbi taşıyanlar bana ne cavap verebilikler ki? Merak ediyorum.

Köln.22.07.09

Hiç yorum yok: