29 Haziran 2009 Pazartesi

SAVAŞLAR VE KATLİAMLAR


Dr.İsmet Turanlı
dr_ismetturanli@mynet.com

Leningrad da Eremitage müzesini gezerken meşhur Rus ressamı REPİN’in bir tablosunu gördüm.Savaş sonrasına dair.Piramit tarzında yığılı başlardan ibaretti.Ürpermemek mümkün mü?

Madrid de PRADO müzesinde gene beni irkiten GOYA’nın bir tablosunu gördüm.Bir manga asker eli arkadan bağlı bir asiyi kurşuna dizerken.Asinin etrafına yığılı köylülerin gözleri fal taşı gibi açık görüntülenmişti.

İlk okulda 50 Türk büyüğü diye resimli bir atlas okumuştuk.Orada TİMURLENK ve CENGİZ hanında resimleri vardı.Onlar zamanında savaşta kesilen başlardan yapılmış piramitlerin yüksekliğine göre kumandanlar,padişahlar o kadar büyük kahraman sayılırdı.

Osmanoğulları Viyana kapılarına gelinceye kadar az kelle uçurmamışlardı.Ellerindeki kılıçlarla.Şimdi resmi törenlerde bizim generaller sembolize olsada kılıç taşımaktan çekinmiyorlar.

Osmanoğullarında taht kavgası olmasın diye padişahlar kardeşlerini boğdururlardı.Elliye yakın sadrazam katledilmiştir.En sonunda Sadrazam Menderes ve iki bakan arkadaşı.Daha sonra darağacında üç fidan ,DENİZ GEZMİŞ ve iki arkadaşı.Ressam,şair Bedri Rahminin bir Yunus Emre tablosu vardır.Bir lale çiçeğinin kökünde yatan 3 mevtayı görüntüler ve derki ‚’ Kimi güzel,kimi MASUM yiğitler’’

İhsan Sabri Çağlayan hatıratında, Dersim isyanından sonra SEYİT RIZA’NIN asılma hikayesini anlatır.12.Eylülde 17 yaşında bir gencin yaşı büyütülerek idam sehpasına gönderilmişti.
Orgenaral BAŞBUĞ son PKK ‚lıyı da öldürünceye kadar savaşa devam edeceğiz diyor.KARAYILAN ise ‚’ bizi bitiremezsiniz’’ diye cevap veriyor.Çünkü öldürülen kırk bin PKK’lının 3-5 kardeşi vardır ,askere nefret duygusu ile motive ,dağa çıkacak kardeşleri.Ya o 17 500 katili meçhul cinayetlerde hayatını yitirenlerin akrabaları.General MOLTKE ‚Türkiye Mektuplarında’ derki :’’Ne Osmanlının topu,tüfeği,ne de Kürtlerin gençleri biter’’
Abdulhamid bilhassa Kürtlerden kurdurduğu HAMİDİYE alayları ile kaç bin Ermeniyi katledilmişti.Daha yüzbinlercesi ise tehcirde yürüyüşe dayanamadığı için yaşlı,hasta,kadın,çocuk yolda ölüvermişlerdi.

12 Eylülde zindanlarda,dar ağacında can verenler.

Daha düne kadar İrlanda da kaç bin katolik protestanı katletti.Ya Cezayirde Fransızların katlettikleri.Kızıl derililere Amerikan kovboylarının sinek öldürür gibi yapageldikleri.Irakta hala Şiiler,Sunileri , Suniler Şiileri tavuk imha eder gibi yok ediyorlar.Afganistanda NATO vurmağa devam ediyor.

Kerbela da Hüseyinin başıyle futbol oynayanlar.

Hitler milyonlarca Yahudiye,keza Stalin antikomunistlere SOYKIRIM uyguladıkları unutulmadı.
Adem babanın oğullarından Kabil ve Habille başlamış bu cinayetler.’’Kardeşim beni öldürmeye niyetin olduğunu biliyorum fakat buna rağmen ben sana ayni niyetle davranmayacağım demiş.Bende diyorum ki:Ben asker olsaydım düşmanımı katledeceğime kendim ŞEHİT düşmek için tetiği çekmezdim.Katil olmaktan kurtulur ,şehitlik rütbesine erişirdim.Korkaklığımdan değil.Korkak olsaydım insanların yaşamını uzatmak için en çetin kanser ameliyatlarına cesaret etmezdim.

Elbetteki Avrupalılar muasır medeniyetin temsilcileridir.Avrupa birliğini kurarak,hudutları kaldırarak artık savaş olmasını önlediler.Bizde ‚’Hala bir çakıl taşı dahi vermem diyen’’güya aydın siyasiler var.Bu Anadolu ,bu Türkiye Türklerindir diyor utanmaz Hürriyet gazetesi.Bu Anadolu Hititlerin,Likyalıların,Bizansın,Selçuklunun,KÜRTLERİNDİR,.

İsveç’te bir meslektaş şöyle demişti:Bizim Carl’ın Balkanlarda ne işi vardı.Bir İngiliz Profesör Singapurda bana demiştiki:Bizim Millet buralarda bile ne kötülükler yapmışlar.Milletimden utanıyorum.Bizimkilerse Viyana kapılarına kadar gitmekten gurulanırlar.O İngilizlerki birinci dünya savaşından sonra KÜRTLERİ dörde bölmüşler,Arapları cetvelle ona bölmüşlerdir.İşte Kürtlerin bugün yaşadıkları zulmün müsebbibi İngilizlerdir.Tony Blair’e mektup yazdım ve Kürtlerden özür dileyip tekrar birleşmeleri için destek vermelerini söylemiştim.

Evren’i yargılayalım diyorlar.Evvela savaşları mümkün kılan silah fabrikatörlerini yargılamalı.Fatihe Macar asıllı bir adam İstanbulun fethi için TOP inşa etmişti.Krupp Hitlere fabrikasında silah imal ettiği için Nürenberg mahkemesinde yargılandı.Atom bombasını yapıpta yüzbinlerce Japonun ülümüne sebebiyet veren ilim adamlarını ne yapmalı.NOBEL dinamiti icat etmiş .Günahının affı için Barış ödülü tertiplemiş.

Rahmetli Özal’ın en büyük günahıda Türkiye de silahı serbest bırakması idi.Türkiye Cumhuriyetinin bütcelerinin yarısını ordular,askerler harcamakta,silaha para yatırmaktadırlar.Hatta birde silah endüstrisi kurmuşlardır.

Silah icat edildi,mertlik bozuldu diye türküler vardır.Halbuki silahtan evvel kılıçlar vardı.Mertlik yoktu.Halepçede Saddam denen zalim 5000 Kürdü gazlı bomba ile katletmedi mi?

YETER artık bu silahla oynamalar.PKK silahı bırakmadan ben savaşa devem edeceğim diyor BAŞBUĞ.Halbuki Karayılan da aksini söylüyor.Sen kes ateşi bende silahı bırakırım diyor.Hani sen büyük devlettin.Yap büyüklüğünü.Dönsün gençler evlerine,siyaset yapsınlar.TBMM ine gir,Kürtlerden korkma,utanma.Onlarda İnsanmış demedin mi?

Burda ,Hindistan da,Çin de ölüm karşısında düşünce ayni’’ diyor şair.!
------
Köln.28.06.09

Hiç yorum yok: