23 Eylül 2010 Perşembe

Julius BORGES...



Dr. İsmet Turanlı
dr_ismetturanli@mynet.com



Julius BORGES’in Hayat felsefesi (Lebensweissheit) şiirine nazire, ( Arjantinli Nobel’li dünya yazarı).

- Bir daha yeniden dünyaya gelsem ne yapardım?

‘’YETER , YAŞADIM HAYATTA !’’ DİYORUM BEN DE.

Bu yaşa gelince insan;

Geriye geriye, yıllara bakınca,

‘’YETER, yaşadım hayatta!’’ diyorum ben de.

Bunu duyunca dostlarım Bedbinliğimi sorguluyorlar

Halbu ki ben;

Bu düşüncelerle ÖZGÜRLEŞTİM

Çünkü hiç bir ambisyonum yok artık.

Hiç bir beklentim, kimseden.

Diyarı küfrü gezdim.

Nice keşaneler gördüm virane.(Ziya paşa)

Bu kaçıncı bahçe gördüm tarumar.(C.Sıtkı)

İster soğuk suyla yıkasınlar, ister sıcak.

Umurumda mı dünya ben öldükten sonra.

Kabirde böceklere ezberletirim güzelliğini (C.Sıtkı)

Bu aşk bende oldukça,

Güzelliğin on para etmez(Veysel).

Mal da yalan Mülk de yalan (Y.Emre)

Gel biraz da sen oyalan.
Özlemiyorum Cannes’daki yatımı,

Kanton’daki Chalet’mi,

Altımdaki Cadillac’ı.

Diojen gibi yaşamakta mümkündü fıçıda,

Gölgelerden ırak.

Yeter! diyorum yaşadığım, anasını satayım ,

Özgürleştim ya artık.


St’Michel de koyu verdi sakalı,

Bir elinde cımbız, bir elinde ayna,

Umurunda mı dünya?.(O.Veli)


İstersem nara atabilirim,

Dostlar kolunda ,

Yola uzanabilirim.(B.Rahmi)


Bir hür İsviçreli gibi,

Her istediğimi yapabilirim.

Hatta bu hakkımı bile ıskalarım.


Veysel’in sazını dinledim,

Beethoven’i,Bach’ı,Mozart’ı,

Itrı’nın Naat’ını.


Yedim içtim dünya nimetlerini,

Son damlasını içtim belki Moulaint a Vent şarabının.


Hayrandım bir zamanlar,

Nitzche’nin, Zarathustra’dan söylediklerine.

Müruru zamana mı uğradı?,

Marx, Freud ve Darvin’in içtihatları.

Sartre ile söyleşirim geceleri.


Gözüm ne para pulda, nede servette oldu.

Ama paranında, silahında düşmanı oldum.


Çöpe attım ehliyetimi,

Şahadetnamelerimi.

Çıplak ayakla dolaşıyorum kumsalları,

Yayacı oldum ne hoş.


Ne memur oldum,ne asker.

Ne siyasete bulaştım, nede ticarete.


Spor, ilim, san’at ile iştigal ettim yaşam boyunca.


Arılar gibi faydalı,

Karıncalar gibi çalışkan,

Kelebekler kadar zarif olmak istedim.(M.Ali)


Özgür yaşamak,

Her türlü STRESTEN masun,

Asi oldum bugüne dek,

HÜR düşünmek uğruna, inadına!!!


Köln. 20.09.10

Hiç yorum yok: