19 Ocak 2009 Pazartesi

YASTAYIM(*)




Faiz CEBİROĞLU

Evet, çok üzgünüm. Yastayım. Ermeni dostum sevgili Hrant Dink’i de fiziki olarak aramızdan ayırdılar. Çok üzgünüm. Yastayım. Hrant Dink, Ermeni’ydi; ama insanları seven bir aydındı.Hrant Dink, Ermeni’ydi; ama çok dilli bir Anadolu’nun savunucusuydu. Hrant Dink, gerçek bir insan-sever aydınıydı.

Ne tesadüf, Hrant Dink’in takma adı, Fırat’tır. Çok yakışıyor.

Evet, Hirant ( Fırat), Malatya doğumludur. Sevdanın ve kavganın çemberinden geçmiştir. Yine ne tesadüf, Firat, fıratlılarla aynı kaderi paylaşıyor. Fiziki olarak ortadan kaldırılıyor, ama ölmüyor!

Hrantlar (Fıratlar) ölmez biliyorum. Hrantlar Mazlum Doğan’laşıyor. Ölmüyor. Ben öldükçe yaşarım diye haykırıyorlar. Şiirleşiyorlar. Yıllar öncesinde yazdığım ve müziğini yaptığım şiir, tekrar yerini alıyor, Hrantlaşıyor, güncelleşiyor:

”Güneş bugün doğmam diyor
Yas tutuyor Hrant için
Fırat bugün akmam diyor
Yas tutuyor, Hrant için!

Hrant güneşle doğuyor
Işık veriyor veriyor Anadolu halkları için
Ekin oldu topraklarda
Anadolu’da bitmek için!..”

Evet yastayım. Yas tutuyorum.

Bu alçakça cinayeti işleyenin baş aktörü Amerikan emperyalizmi olduğunu düşünüyorum. Elimde kesin delil yok; ama “emperyalizmi suçlama belgeleri” yazılarımdan kalkarak, bu haince saldırının planlayıcıları, Amerikan emperyalistleri ve onların yerli faşist ortakçıları olduklarını söyleyebilirim.

Zaten, “derin devletin” içinde ve bu yönde emperyalizmle işbirliğinde bulunarak, bu ve benzeri katliamların yapıldığı herkesin malümüdür. Kahraman Maraş, Çorum... gibi alevi sunni kışkırtmaları; 1 Mayıs 1977 katliamı, aynı zincirin halkalarıdır...

Evet; yastayım; şuan daha fazla yazacak durumda değilim. Sevgili Hrant Dink’in ailesi, yakınları ve tüm sevenlerine başsağlığı diliyorum.

Provakosyonları bozmanın yolu, örgütlülükten geçiyor.

Provokasyonları ortadan kaldırmanın yolu; Anadolu halklarının, safları sıklaştırmasından geçiyor!

Bu bağlamda; Anadolu halkları sıklaştırın safları, diyorum.
19.01.2007

-------------------------

(*) İki yıl önce, sevgili Hrant Dink’in öldürülmesiyle ilgili yazdığım yazıyı, Hrant Dink’i tekrar anarak, ORTAKÇA okuyucularıyla paylaşıyorum.

Hiç yorum yok: