11 Eylül 2010 Cumartesi

Referandum sonucu...



"...Diyarbekir’de, Kürdistani boykotçular “evet / ve “hayırcılar” dan daha üstün gelirlerse, referandumu hem Diyarbekir’de hem de tüm Türkiye’de Kürtler kazanmış demektir!"


12 Eylül Referandum sonucunu, 11 Eylül’de yazıyorum!

Demir Bilgin

Yarın 12 Eylül 2010’da referendum aldatmacası yapılıyor. Bunun üzerine notlarımı yazmıştım. Ama notlarıma ekleyeceklerim var. Ekleyeceklerim, daha referandum yapılmadan, referandum “sonucuna” ilişkindir. Devrimci harekette önemli olan budur. Önemli olan yarını beklemeden, yarını bugünden görmek ve dünü bugünden haber vermektir! Kendi gözlemlerime güvenerek bunu yapacağım. Kendi gözlemlerime inanarak bunu, yani seçim sonucunu, bugünden haber vereceğim.

Ama önce bir düzeltme yapmam gerekiyor. “Referandum Aldatmacadır” yazımda referandum kimler arasında yapıldığını tam tasnif etmemiştim. Tasnifim şöyle olmalıydı: Türkiye’de referendum, “evet” ile “hayırcılar” arasında değil, her iki ucu pis bir değnek olan evet / hayırcılar ile boykotçular arasındadır. Bu aldatmaca referandumda görülmesi gereken “can alıcı” nokta budur.

Bu küçük düzeltmeden sonra sahte referendum sonucunu, kendi cedvelim doğrultusunda, bugünden şöyle yapabilirim: Benim şu anki cedvelim şudur: Türkiye’de ve Orta-doğu’da kilit sorun olan Kürtlerin bu sahte referanduma ilişkin tavırları ne olacaktır? Ben referandum sonucuna buradan bakarım. Ben referandum sonucuna ve Kürtlere, Diyarbakır’dan bakarım. Bu bağlamda sorum şudur: Yarın, Diyarbakır’ı kim kazanır?

Referandum sonucunu görmek için sorulması ve yanıtlanması gereken soru budur.

Bu soru bazında, yarın, 12 Eylül 2010’da, Diyarbekir’de, Kürdistani boykotçular “evet / ve “hayırcılar” dan daha üstün gelirlerse, referandumu hem Diyarbekir’de hem de tüm Türkiye’de Kürtler kazanmış demektir!

Gözlemlerime dayanarak, yarın, 12 Eylül 2010 yapılacak sahte referandumda, Kürdistani boykotçuların Diyarbekir’de daha üstün olacakları doğrultusundadır. Gözlemlerim doğru çıkarsa, 12 Eylül referandumunu BDP, tüm Kürtler kazanmış demektir.

Hiç yorum yok: