5 Eylül 2010 Pazar

Referandum, Aldatmacadır!



Demir Bilgin
demir.bilgin@yahoo.dk


12 Eylül 2010’da yapılacak referandum, bir aldatmacadır, boykot edelim. Referandumu boykot edelim. Boykot edelim, veba ile kolera arasında tercih biz, sosyalistlerin işi değildir, diyelim. Burjuvazinin bu ”kayıkçı döğüşünde” ister ”evet” isterse ”hayır” çıksın, bunların her ikisi de Anadolu halkları için bir zulümdür, bir ölümdür, diyelim!

İnsan, soramadan edemiyor: Türkiye’de neyin referandumu yapılıyor?

Peki, 12 Eylül 1980 faşist belgesi, neden tümüyle sandığa götürülmüyor?

Götürülmez.

Türkiye’de referandum değil, burjuvazi arasında yaşanan kavgayı sonlandırma durumu var. Kısaca şudur: AKP; emperyalizmin, siyonizmin ve ordunun açık desteğini alan ”islamcı(!) AKP ile; kendilerini, tekeller dünyası ve Türkiye’sinde, ”ulusalcı(!)”, ”ergenekon”, ”balyoz herekatçıları” gibi isimlerle tanımlayan,”hilkat garibesi”, kesim arasındadır. Burjuvazi arasındaki kavgayı bizler, sosyalistler olarak, 12 Eylül 2010 referandumunu, ”referandum” olarak kabûl etmeyiz. Etmiyoruz! Boykot ediyoruz!

Türkiye’de referandum mu, yapılacak? Yapılsın. O halde, 12 Eylül 1980 ”faşist belgesinin” tümü halk oyuna sunulsun, diyoruz. Ama bu yapılmıyor. Yapılan, referandum aldatmacası altında, bizleri, burjuvazi arasında verilen kavgada taraf tutmaya zorlama durumu var. Bunu kabûl etmeyiz. Etmiyoruz! Burjuvazi arasındaki bu kayıkçı döğüşünde, her ikisi öldürücü olan ” veba” ile ” kolereya” hayır, diyoruz. Sahtekâr burjuvaziyi, niteliyimiz ile, kimliğimiz ile, ”boykot” ediyoruz!

Boykot, bu bağlamda, önemlidir. Boykot, 12 Eylül 2010 sonrası için çok önemlidir. Boykot kararını alanlar için, 12 Eylül 2010 ve sonrası, sonuç ne olursa olsun, çok önemlidir. Önemli olan şudur:

Bir: Referandum sonrası, Anadolu Sosyalist Hareketi gelişecektir.

İki: Anadolu Sosyalist Hareketi tekleşerek, gelecek düzende biz de varız diyecektir!

Bizler, buna bakar ve bunları tespit ederiz.

Bizler, sosyalist kimliğimizi ve niteliğimizi koruyarak, Anadolu’da böylesi bir oluşumun ve donüşümün olması için yorulmak bilmez bir mücadele yürütürüz. Bana göre devrimcilik budur. Böyle olması gerekiyor.

Bizler için en önemlisi, niteliktir!

Nitelik şudur: Tek başımıza kalsak dahi, niteliğimizi ortaya koymalı, 12 Eylül 2010’da yapılacak ”referandum aldatmacısını” boykot etmeliyiz!
Bunu yapıyoruz. Referandumu boykot ediyoruz. Bizler, yorulmak bilmez bir savaşım yürüten ”Kürt dinamizmi” ile birleşerek, 12 Eylül 1980 faşist belgesi tümüyle çöpe atılsın, diyoruz.

Bizler, 12 Eylül 2010 referandum aldatmacasına ”hayır” diyor, referandumu boykot ediyoruz.

Bizler, veba ile kolera arasında seçim bizim işimiz değildir, diyoruz!

Biz, sosyalistler, referandum aldatmacasını boykot ediyoruz!

Hiç yorum yok: